Grilování: Připravte si jídlo pod širým nebem

Je tu léto a k němu neodmyslitelně patří grilování. Pokud si chcete grilovačku doopravdy užít, je třeba se na ni řádně připravit. Začít byste samozřejmě měli výběrem vhodného a kvalitního masa původem z českých chovů a farem. Nechte si poradit od řezníka, který vám pomůže s výběrem a před očima ukrojí vhodný kus. Tak se vám nestane, že si domů přinesete kus masa v plastové krabici, který jste nechtěli.

Grilování nemusí být nic složitého. Potřebujete k tomu vhodné maso, dobrou náladu a nějaký čas na přípravu. Masa grilujeme buď marinovaná, nebo bez marinády. Na grilování hovězí svíčkové nebo vyzrálých mas suchou cestou potřebujeme pouze čistý rozehřátý gril. Maso necháme asi 30 minut v pokojové teplotě vydechnout. Grilujeme na středně rozpáleném grilu tak, aby nebylo úplně propečené. Do masa nepícháme. Po ugrilování maso osolíme, opepříme a případně přelejeme omáčkou, olivovým olejem nebo bylinkovým máslem.

Marinování je vhodné pro ostatní druhy mas jako je vepřová krkovička, panenka nebo kotleta. Z drůbežího masa jsou vhodná k marinování hlavně krůtí a kuřecí prsa. Koupíme si dobré koření a kvalitní olivový olej, smícháme a pokud přidáme do marinády česnek, cibulku a čerstvé bylinky (rozmarýn, tymián a další), nemůžeme udělat chybu. V marinádě z olivového oleje extra virgin vydrží maso v lednici i tři dny a hezky zkřehne. Před grilováním odstraníme bylinky a maso od marinády trošku osušíme ubrouskem. Velké množství marinády a bylinek se totiž může na grilu napalovat. Základem je však dobré, čerstvé a kvalitní maso rovnou od řezníka. Nikdy negrilujeme maso, které bylo předtím zmražené.

Pokud chcete své přátele uctít něčím chuťově zajímavým, je vždycky lepší grilovat více druhů mas. Oblíbené je grilované maso na jehle, kde si může každý vybrat kousky různých mas spolu s cibulí, paprikou, cuketou, kouskem slaniny nebo klobásky. Na grilu by neměla chybět ani grilovaná zelenina.

Libová grilovaná masa jsou dietní a bohatá na bílkoviny. Vepřová kotleta a panenka mají na 100 gramů pouze 14 g tuku a 19 g bílkovin. Hovězí svíčková obsahuje na 100 gramů 8 g tuku a 22 g bílkovin. Kuřecí prsa naproti tomu mají na 100 gramů 3 g tuku a 24 g bílkovin a krůtí prsa dokonce pouze 1 g tuku a 25 g bílkovin.

Pokud plánujete velkou party, nemusíte se bát opékat klidně celé sele na rožni nebo zvolit variantu vepřových kýt, kolen nebo žeber. Vítaným zpestřením může být již hotová uzená party kýta, kterou jen krátce přihřejete nebo šunka Mandolína, jež můžete rovnou začít okrajovat. Veškeré druhy masa jsou k dostání v síti našich prodejen Moravské maso - STEINEX.

Pokud sháníte kvalitní olivové oleje na marinování, vyzkoušejte řecké olivové oleje Kreolis a Naxos. V kvalitě extra virgin jsou bez konzervačních prostředků a chemických přísad a vyznačují se jemnou chutí a vůní ovoce a čerstvě pokosené trávy. Naxos je olivový olej ze speciální odrůdy Koroneiki, která patří mezi nejlepší na světě. Oba oleje seženete v síti prodejen STEINEX , v síti Tesco, Globus, Albert, Hypernova nebo v našem e-shopu.

Přejeme Vám dobrou chuť a pohodu při jarním a letním grilování!

K letnímu grilování patří především dobré a kvalitní maso.